Przejdź do treści

Tego nie możesz reklamować w serwisie Facebook

Tego nie możesz reklamować w serwisie Facebook

Facebook to znakomite narzędzie marketingowe. Dzięki dobrze dobranej strategii twoja marka może szybko zyskać popularność. W tym celu coraz większa liczba marketerów sięga po narzędzie płatnej reklamy Jednak planując swoje działania musisz pamiętać, że na Facebooku nie wszystkie chwyty są dozwolone. Regulamin serwisu jasno określa czego nie można w jego obrębie reklamować. Sprawdź, czy kampania, którą planujesz nie narusza żadnych zasad.

Zasady zamieszczania reklam na Facebooku zawierają informacje dotyczące praktyk które są dozwolone lub niedozwolone w serwisie. Każdy reklamodawca powinien się z nimi zapoznać jeszcze na etapie planowania całej kampanii. Po złożeniu zamówienia, reklamy są sprawdzane pod kątem zgodności z tymi zasadami.

Wśród materiałów objętych zakazem reklamy znajdziemy pozycje takie jak:

  • treści kontrowersyjne, wprowadzające w błąd lub fałszywe
  • błędy gramatyczne, ortograficzne i wulgaryzmy
  • narkotyki i wyroby na bazie narkotyków
  • broń, amunicja i materiały wybuchowe
  • treści i produkty dla dorosłych
  • marketing wielopoziomowy
  • niebezpieczne suplementy
  • złośliwe oprogramowanie
  • nieistniejące funkcje
  • sprzęt szpiegowski
  • wyroby tytoniowe
  • pożyczki

Złożenie zamówienia reklamy prezentującą którąś z tych pozycji zakończy się jej natychmiastowym odrzuceniem. Pełną listę zakazanych produktów i usług razem z ich szczegółowymi opisami znajdziecie na oficjalnej stronie serwisu Facebook.

W zasadach portalu społecznościowych umieszczony został też szereg rzeczy, co do których istnieją pewne ograniczenia w reklamowaniu. Reklamy muszą być zgodne z wszelkimi obowiązującymi lokalnie przepisami prawa, wymogami i normami branżowymi, wytycznymi, licencjami i zezwoleniami. Muszą uwzględniać wiekowe i krajowe kryteria grupy docelowej oraz obowiązujące lokalnie przepisy prawa. Obostrzenia dotyczą elementów takich jak:

  • usługi matrymonialne/randkowe
  • usługi wymagające subskrypcji
  • usługi hazardowe na pieniądze
  • materiały powiązane z marką
  • państwowe loterie
  • apteki internetowe
  • suplementy diety
  • usługi finansowe
  • alkohol

Jeśli planujesz reklamę produktu lub usługi, która jest powiązana z jakąkolwiek z powyższych pozycji, to powinna być wcześniej przemyślana i skonfrontowana z przepisami serwisu. Facebook to istna dżungla pod kątem obowiązujących procedur. Wiele elementów zabronionych przez regulamin serwisu jest zależnych od oceny człowieka z obsługi i z tego powodu trudno jednoznacznie wskazać, które z naszych materiałów zostaną zablokowane. Jednak  jeśli dobrze poznasz zasady działania Facebooka i będziesz się do nich stosować, to nie musisz mieć żadnych powodów do obaw.