Przejdź do treści

12 pomysłów na posty na firmowym Facebooku

12 pomysłów na posty na firmowym Facebooku

Facebook jest jednym z głównych kanałów komunikacyjnych firmy z jej otoczeniem. Z pomocą serwisu można pozyskiwać klientów, partnerów biznesowych, a przede wszystkim budować określony wizerunek przedsiębiorstwa. Profil powinien być prowadzony regularnie, a publikowane treści łatwo przyswajalne przez odbiorców. Jeśli zastanawiasz się jaką obrać strategię dla swojego fanpage'a i jakie treści zamieszczać, by przyniosły spodziewane efekty, zapoznaj się z naszymi propozycjami.

1. Zapowiadaj zmiany i nowości
Opowiedz, że szykujesz się do wyjazdu, zrób zajawkę jakiegoś wydarzenia lub premiery produktu. To świetny pomysł na zaangażowanie fanów i zbudowanie napięcia. 

 

 

2. Pokaż życie firmy od kuchni
Jak wygląda twoje biuro? Co jedliście dziś na obiad? Czy kurier przyniósł coś interesującego? Może macie kota, dziwnych sąsiadów albo ciekawego gościa? Wiele firm może sobie pozwolić na prezentowanie interesujących zdjęć i informacji z życia przedsiębiorstwa, a pokazanie ludzkiej twarzy, na pewno zadziała na plus.

 

 

3. Pochwal się
Facebook to doskonałe miejsce, by obwieścić całemu światu wspaniałe wiadomości. Wygrana w przetargu, nagroda zdobyta w konkursie, nowi pracownicy - na pewno znajdzie się jakiś powód do dumy.

 

 

4. Przedstaw partnera biznesowego lub klienta
Masz kontrahenta, z którym wiążą cię dobre stosunki? Udostępnij jego wpis na swojej tablicy. Spodoba się to oznaczonej marce, a odbiorcy zobaczą, że potraficie budować dobre relacje w biznesie. Masz nowe klienta? To doskonały powód, by wszystkich o tym poinformować.

 

 

5. Edukuj
Dodawaj posty, które są związane z tym, czym się zajmujecie. Przekazuj wartościowe treści, a fani na pewno będą ci za to wdzięczni.  Publikując poradniki i tutoriale pokażesz, że jesteś specjalistą w branży, a to może bezpośrednio przełożyć się na pozyskanie nowych klientów.

 

 

6. Zamieszczaj filmy
Making off z produkcji, przedstawienie pracownika, wywiad lub dzień z życia firmy. Pomysłów na wpis video nie trzeba szukać daleko. Treści tego typu na pewno mocno zaangażują twoich fanów i co najważniejsze – uzyskują spore zasięgi!

 

 

7. Pokaż zespół
Ludzie lubią poznawać markę i wiedzieć z kim mają do czynienia – kto ich obsługuje lub kto odpowiada za różne aspekty funkcjonowania firmy. Pokaż swojego przedsiębiorstwa i nie bój się publikować zdjęć pracowników w czasie pracy lub relacji z firmowych imprez (oczywiście jeśli nikt nie ma nic przeciwko).

 

 

8. Rekrutuj
Facebook to idealne źródło wartościowych kandydatów do pracy. Umieszczając na fanpage ofertę, zainteresowane osoby mogą szybko wysłać swoje CV. Pracownicy firmy mogą udostępniać post z ofertą, co zwiększy zasięg i pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby potencjalnie zainteresowanych osób.

 

 

9. Relacjonuj wydarzenia
Po każdych targach, prezentacji czy szkoleniu udostępnij na Facebooku zdjęcia z wydarzenia. Jeśli to możliwe, oznacz osoby na zdjęciu, aby zwiększyć zasięg wpisu. Pokaż swoim odbiorcom, że jesteś zawsze tam, gdzie dzieje się coś z twojej branży.

 

 

10. Pokaż swój produkt
Od dawna wiadomo, że Facebook jest bardzo skutecznym narzędziem sprzedaży. Dlatego warto od czasu do czasu napisać o swoich produktach, poinformować o promocji czy wyprzedaży. Taki post może szybko trafić do potencjalnych klientów. Jednak trzeba pamiętać o umiarze – tablica na fanpage'u nie może zamienić się w gazetkę reklamową.

 

 

11. Udostępniaj newsy z branży
Pokaż swoim odbiorcom, że jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami. Obserwatorzy będą mieli pewność, że po drugiej stronie jest zespół, który szybko reaguje na zmieniające się trendy i potrafi je wykorzystać w swojej pracy.

 

 

12. Odnieś się do bieżących wydarzeń
Gdy dzieje się coś ważnego, spróbuj to wykorzystać w komunikacji swojej marki. Pamiętaj, by zareagować odpowiednio szybko, gdy temat jest na czasie. W innym wypadku nie osiągniesz pożądanego rezultatu. Real Time Marketing gwarantuje olbrzymi wzrost zaangażowania i wirusowy zasięg.