Przejdź do treści

Co powinno cechować skuteczną agencję interaktywną?

Co powinno cechować skuteczną agencję interaktywną?

Znany fizyk i laureat Nagrody Nobla, Albert Einstein, określił kreatywność mianem inteligencji w trakcie zabawy. Jeśli dodamy do tego równania ciężką pracę, otrzymamy reklamę doskonałą. Sprawa komplikuje się nieco w sytuacji, gdy miejscem, w którym chcemy zabłysnąć, jest Internet – rządzi się on bowiem swoimi własnymi, wyjątkowo osobliwymi prawami.

 

Agencja kreatywna a marketing internetowy

Reklamowanie naszej firmy w Internecie jest kuszące, ponieważ daje nam możliwość dotarcia bezpośrednio do naszego potencjalnego odbiorcy, a nie do grupy przypadkowych osób, jak na przykład postawiony w centrum miasta billboard. Dzięki trafnemu określeniu grupy docelowej oraz umiejętnemu targetowaniu, stworzona przez nas kreacja wyświetli się na ekranach laptopów, tabletów i smartfonów właśnie tych osób, które mają największe szanse by zostać naszymi klientami.

 

Jak zweryfikować skuteczność agencji interaktywnej

Chociaż znalezienie agencji interaktywnej nie stanowi w dzisiejszych czasach żadnego problemu, ciężko określić kryteria, na podstawie których możemy zweryfikować jej kompetencje. Dla wielu klientów hasło „wskaźniki optymalizacji kampanii Google AdWords” brzmi tajemniczo, nie mówiąc już o skrótach typu SEO, SEM, CPC czy PPC. Skoro jednak to nie my jesteśmy specjalistami, jak ocenić, która agencja kreatywna jest również godna zaufania w zagadnieniach reklamy w Internecie? Istnieje na to kilka sposobów.

 

Niekwestionowane zalety reklamy na Facebooku

Jeśli chcemy powierzyć danej agencji prowadzenie fanpage’a na Facebooku, sprawdźmy wcześniej, jak wygląda jej własny kanał lub te, które prowadzi w imieniu swoich klientów. Nie patrzmy jednak wyłącznie na liczbę polubień – te można zwyczajnie kupić – lecz również na stopień zaangażowania czytelników. Jeśli agencja jest w stanie przyciągać uwagę swojej publiczności i motywować ją do działania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że i nasz fanpage poprowadzi z równym powodzeniem.

Facebook jest również jednym z najskuteczniejszych stricte reklamowych kanałów w Internecie. Aby jednak reklama była efektywna, skuteczna agencja interaktywna musi posiadać w swoim zespole osobę, która zna Facebook Ads niczym przysłowiową własną kieszeń.

 

Google AdWords, czyli królowa reklam

Jeżeli kontaktujemy się z agencją w sprawie kampanii AdWords, warto dopytać, czy jest certyfikowanym partnerem Google. Jeżeli tak oznacza to, że agencja regularnie wydaje pewną sumę na reklamy AdWords, zaś jej pracownicy poświęcają swój czas i energię, by być na bieżąco z nowinkami z branży. Ponieważ to właśnie Google wyznacza trendy w marketingu internetowym, organizowane przez nich szkolenia obowiązkowo powinny znaleźć się w harmonogramie każdej agencji interaktywnej.

Jeśli chcemy zmaksymalizować efektywność prowadzonej przez nas ofensywny w Internecie, koniecznie powinniśmy rozważyć pozycjonowanie witryny naszej firmy. Umieszczenie jej wysoko w organicznych wynikach Google zwiększy zainteresowanie marką oraz… sumę pieniędzy, jaką klienci zostawią w naszym sklepie. Pozycjonowanie jest jednak najtrudniejszą ze wszystkich dziedzin marketingu internetowego, ponieważ opiera się na samodzielnym testowaniu rozmaitych rozwiązań i wymaga mnóstwo cierpliwości. Stosunkowo prosta będzie jednak analiza skuteczności wybranej przez nas agencji w tym zakresie – wystarczy wpisać nazwy jej klientów w wyszukiwarkę by sprawdzić, na której stronie Google ich znajdziemy.

 

Digital marketing manager, czyli… król reklam

Przede wszystkim jednak sercem kompetentnej agencji interaktywnej będzie wykwalifikowany digital marketing manager – osoba, która oprócz świetnej intuicji oraz Internetowego szóstego zmysłu, posiada do perfekcji opanowane narzędzia typu AdWords, Facebook Ads, Google Analytics, Hotjar czy Google Tag Manager. Taki specjalista powinien mieć również wiedzę z zakresu HTML i CSS oraz pozycjonowania. Ponieważ marketing internetowy rozwija się każdego dnia, nasz opiekun musi śledzić trendy z branży oraz regularnie uczęszczać na szkolenia. Zanim rozpoczniemy współpracę z agencją interaktywną upewnijmy się, że właśnie takiego specjalistę posiada w swoim zespole.

 

Jeśli właśnie teraz szukasz agencji, która brawurowo poprowadzi Twoją firmę ku chwale w Internecie, gratulacje – właśnie znalazłeś! Wyślij swój brief na adres biuro@creandi.pl lub zadzwoń i umów się na spotkanie 😊