Przejdź do treści

Google moja firma - jak ważne jest mieć wizytówkę

Google moja firma - jak ważne jest mieć wizytówkę

2019-07-17

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Wyszukiwarka Google to podstawowe źródło informacji dla milionów Polaków. To również cel biznesowej ekspansji dla mnóstwa firm. W dzisiejszym artykule odpowiemy wam dlaczego warto postawić na wizytówkę Google. 

 

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?

 

Co może dać Ci wizytówka? 

Wizytówka Google pozwala na zwiększenie konkurencyjności firmy w wyszukiwarce, przede wszystkim dla lokalnych zapytań. To oczywiste, że mieszkaniec Łodzi, którego boli ząb, wpisze w wyszukiwarkę "dentysta Łódź". Przedsiębiorstwo z Poznania, któremu zależy na reklamie w internecie, może wpisać na przykład: "agencja marketingowa Poznań". Jeśli kierujesz swoje usługi do mieszkańców danej lokalizacji, Google Moja Firma jest odpowiednim narzędziem marketingowym dla ciebie. W końcu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie lokalnego SEO. 

Wizytówki dają przewagę nad konkurencyjnymi firmami. Są one umieszczane nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To narzędzie wspiera  również działania z zakresu pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Umożliwia użytkownikom łatwe wyszukiwanie firm, pozwala klientom na łatwy kontakt i interakcje.

Zakładając wizytówkę, ułatwiasz dotarcie do Twej firmy zarówno online, jak i offline. Firmy, które mają zweryfikowaną wizytówkę Google, są częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania. Co więcej, zyskujesz dostęp do statystyk, dzięki którym będziesz wiedział, jak odnajdują cię internauci. Pamiętaj o tym, że zarówno założenie, jak i zarządzanie wizytówką jest całkowicie darmowe. Możesz zrobić to sam, to bardzo proste. 

 

założenie wizytówki google

 

Opisywane narzędzie pozwala również na: 

  • udostępnianie zdjęć, krótkich filmów oraz widoku 360, który przedstawia wirtualny spacer po naszej firmie. Zdjęcia mogą udostępniać także zwykli użytkownicy map, którzy potwierdzą, jak wygląda twoja firma. Dzięki wizytówce Google zawsze możesz dbać o aktualność informacji. 

  • poznanie opinii klientów na nasz temat. Im więcej pozytywnych ocen, tym więcej gwiazdek pojawia się na naszym profilu. To pozwala na budowę zaufania. Sporo internautów wybiera np. restaurację na tej podstawie. Ważne, żeby reagować na krytykę - dziękować za pochwały, przepraszać za to co złe i pracować nad sobą. 

 

czy ludzie zwracają uwagę na opinie w Google?

 

Jak założyć wizytówkę Google? 

Chcesz skorzystać z usługi Google Moja Firma? Wystarczy, że masz konto Google. Poza tym Twoja firma musi mieć fizyczny adres - oczywiście może to być również twój adres zamieszkania. Ważne, żebyś mógł odebrać list z kodem weryfikacyjnym. 

Swoje działania rozpocznij pod tym adresem.

Po zalogowaniu się do panelu, będziesz mógł wykonać jedną z akcji. Standardową jest “dodaj jedną lokalizację”. Po kliknięciu w tę opcję, możesz znaleźć na mapie swoją firmę. Jeżeli okaże się, że ktoś już kiedyś założył twoją wizytówkę, warto spróbować odzyskać do niej dostęp. Kilka wizytówek tej samej firmy nie jest potrzebnych. Jeśli będzie taka potrzeba, możesz przeprowadzić proces przejęcia wizytówki lub ją usunąć. Tutaj znajdziesz więcej informacji, jak to zrobić.

 

jak odzyskać wizytówkę google?

 

Jeżeli wpisałeś nazwę lub adres swojego przedsiębiorstwa i nie otrzymałeś żadnych wyników, to znaczy że wizytówka twojej firmy nie istnieje, więc należy ją stworzyć. Tworzenie wizytówki Google to nic innego niż uzupełnianie pól z danymi. Wpisując nazwę, możesz uwzględnić swoją branżę, czyli np. nazwać wizytówkę "agencja reklamowa Creandi" a nie jedynie "Creandi".   

Ważne, żebyś przypisał stronę do odpowiedniej kategorii. Ten wybór jest bardzo istotny - będzie miał wpływ na to, kiedy twoja wizytówka będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania. 

Twoim miejscem pracy są mieszkania klientów, ponieważ pracujesz na przykład jako hydraulik lub malarz? Zaznacz opcję: “Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”. Potem wybierz obszar, który obsługujesz. 

Jeżeli Google nie znalazło twojej lokalizacji (może się tak stać na przykład dlatego, że pracujesz w niedawno powstałym budynku), użyj znacznika i samodzielnie oznacz swoją siedzibę. 

 

mapy google są bardzo istotne dla firm

 

Weryfikacja wizytówki 

Uzupełniłeś dane i ustaliłeś lokalizację? Upewnij się, że nie popełniłeś błędu w adresie, numerze telefonu i nazwie firmy. Teraz musisz wszystko potwierdzić kodem weryfikacyjnym, który przyjdzie do ciebie pocztówką wysłaną na twój adres. Niestety będziesz musiał trochę poczekać. List pojawi się najpewniej w ciągu 14-30 dni.

Alternatywna metoda weryfikacji to połączenie telefoniczne, podczas którego automat poda ci kod pin. Wprowadzenie kodu uruchomi twoją wizytówkę.  Na początku uzupełnij ją o opisy i zdjęcia, które będą interesować twoich potencjalnych klientów. Teraz twoja firma będzie bardziej widoczna w wyszukiwarkach, a w końcu o to chodzi. :) Powodzenia!