Przejdź do treści

Piłka nożna w reklamach

Piłka nożna w reklamach

2018-06-12

Tagi
Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

“Niektórzy ludzie uważają, że piłka nożna jest sprawą życia i śmierci. Jestem rozczarowany takim podejściem. Mogę zapewnić, że to coś o wiele ważniejszego” - Bill Shanky.

„Ze wszystkich rzeczy nieważnych piłka nożna jest najważniejsza” - Jan Paweł II.

“Koko Euro spoko” - zespół Jarzębina.

Mistrzostwa świata to czas, w którym całe rodziny się jednoczą, specjalistami od piłki nożnej są sprzedawcy w sklepach, wszyscy denerwujemy się na tych samych sędziów, krzyczymy z radości lub złości. To czas, w którym nawet ludzie, którzy na co dzień nie interesują się szczególnie sportem, wiedzą o tym z kim gra Polska, jak wygląda Pazdan i że Howard Webb to wróg. Piosenki o reprezentacji nagrywają ludzie, którzy nie umieją śpiewać. A co robi dobra agencja marketingowa? Nawiązuje w kampaniach swoich klientów właśnie do mistrzostw.

 

Agencje marketingowe często nawiązują do mistrzostw.

 

Jeśli nasi rodacy zagrają w finale mundialu w Rosji, to wielu zgoli włosy na Pazdana, a TVP będzie sprzedawać 30 sekundowe spoty po 500 tysięcy złotych. Ceny reklam podczas spotkań Polski w fazie grupowych wynoszą od 95 do 395 tysięcy złotych.

Sporo spotów wykorzystuje wizerunek piłkarzy oraz trenera - Adama Nawałki. Portal Wirtualne Media napisał, że udział naszych reprezentantów w kampaniach reklamowych wyceniany jest od 200 tysięcy do miliona złotych. Oczywiście najwyższą wartość marketingową ma kapitan - Robert Lewandowski. Podobno negocjacje zaczyna od miliona złotych, a kwota może być nawet kilkakrotnie wyższa, w zależności od wielkości projektu. Przypomnijmy sobie reklamę T Mobile sprzed dwóch lat.

 

 

W tym roku selekcjoner Adam Nawałka użyczył swojego wizerunku wielu markom. Pojawił się w kampaniach telefonów Samsung, okien FAKRO, napoju izotonicznego oraz parówek BERLINEK. Nawet jeśli trudno powiedzieć, co parówki mają wspólnego z piłką nożną.

 

Dość głośno jest o ostatniej kampanii Crunchips. Jej bohaterem jest obcokrajowiec, który zachęca do udziału w zabawie. Mówi łamaną polszczyzną, że najważniejsze jest wyjście z grupa. Koncept nawiązuje do wieloznaczności słowa “grupa” - to słowo może dotyczyć zarówno paczki znajomych i wieczornego wyjścia, jak i grupy na mistrzostwach świata.

Niektórzy zarzucają twórcom reklamy rasizm oraz kiepskie poczucie humoru.

 

 

Do gorączki mundialowej dołączają zarówno małe firmy, jak i te największe, giganci. Sprawdźcie tegoroczne reklamy takich firm jak Nike i Adidas, w których zagrały gwiazdy światowej piłki nożnej: Messi, Pogba, Beckham Ronaldo lub reprezentacja Brazylii.

 

 

Ciekawa jest reklama słuchawek Beats by Dre, która została nagrana z okazji zbliżającego się piłkarskiego święta. W jej tworzeniu uczestniczyły takie postaci jak na przykład: Guy Ritchie, Neymar, Eden Hazard, Kane, Ozil, Henry, Evra, De Gea, Anderson .Paak, Enya, Jonah Christian… To opowieść o kilku młodych chłopakach, którzy marzą o tym, żeby zostać piłkarzami.

 

 

Zachęcam również do sprawdzenia kilku ciekawych reklam piłkarskich z ubiegłych lat.

 

 

 

 

 

Jak na nadchodzących mistrzostwach poradzą sobie Polacy? Reserved jest przygotowane na każde rozwiązanie. Sieć sklepów oferuje koszulki, na których z przodu widnieje orzeł oraz napis “Polska mistrzem świata”. Z drugiej strony znajduje się słynny napis “Polacy nic się nie stało”. Miejmy nadzieję, że nasza reprezentacja na mistrzostwach świata zaprezentuje się jeszcze lepiej niż agencje reklamowe.