Przejdź do treści

Poznaj 4 reklamy, które zapamiętasz dzięki muzyce

Poznaj 4 reklamy, które zapamiętasz dzięki muzyce

2018-06-08

Tagi

Dominika Jarosz

marketing manager

Człowiek swoje doświadczenie buduje dzięki zmysłowości, a ta nieodzownie związana jest z emocjami. W filmie reklamowym właśnie one są najważniejsze. Dotyk, smak, zapach, obraz i dźwięk to elementy składowe ludzkiego poznania. W filmie reklamowym jesteśmy w stanie operować (póki co) dwoma ostatnimi. Epitety, jako element słowny, pozwalają chociaż trochę przybliżyć nas do całej gamy zmysłów. Dzisiaj skupimy się jednak na ukochanych przez naszą agencję marketingową - dźwiękach.

MUZYKA W REKLAMACH CORAZ WAŻNIEJSZA

Można zauważyć, że niedoceniane dotychczas walory muzyczne, oprowadzające tak naprawdę widza i tworzące pożądaną aurę i klimat – zaczynają odgrywać pierwszoplanowe role w produkcjach filmów reklamowych. Reżyserzy coraz częściej rezygnują z okrutnych i męczonych od lat stockowych baz dźwięku, na rzecz aranżacji własnych lub komercyjnych produkcji muzycznych i dźwiękowych. A dźwięk, zakorzeniony w podświadomości, odbiorca mimowolnie powiąże z obrazem - reklamą. To czysta jak wódka biologia.

 

4 PRZYKŁADY REKLAM, KTÓRE ZAPAMIĘTASZ DZIĘKI MUZYCE

Zapnijcie pasy, słuchawki na uszy. Zaczynamy!

 

Apple - Meet iPhone X


 

Apple to marka, za którą podążają ogromne budżety reklamowe. Ma to również przełożenie w prezentowanej reklamie Meet iPhone X. Zaangażowanie takich gwiazd jak Nervo, znanego australijskiego duetu muzycznego, obrazuje skalę działań marketingowych. Kobiecy duet regularnie prezentuje swoje umiejętności m.in. na znanym na całym świecie festiwalu Tomorrowland.  A wracając do Apple - każdy film, który ujrzy światło dzienne na kanale Youtube tej marki to dopracowany w każdym calu komunikat. Budżet marketingowy jest tam jednym z największych na świecie. Agencja reklamowa, która się nimi opiekuje, nie ma na co narzekać!

Music:
“Best Friend” (feat. Nervo, The Knocks and Alisa Ueno) by Sofi Tukker.

 

 

Toyota Yaris Hybrid

 

 

Odpowiedzialni za realizację Papaya Films postawili na soczysty obraz oraz unikatową elektroniczną aranżację, przeplataną wyrazistym dźwiękami.

Music:
AUER + Uncl Vocal - Sylwia Kowalewska

 

 

A gdyby to Leszek..? – reklama piwa Lech

 

 

Kaleo to zespół z Islandii znany długo, długo przed tą reklamą. Charakterystyczny wokal artysty uwodzi niezmiennie już od kilka lat na rynku muzycznym. I właśnie na muzyczną kokieterię w swojej produkcji filmowej postawiło wielkopolskie piwo Lech.

Music:
Kaleo – Way Down We Go

 

Armani Code Profumo

 

 

Psychodeliczne uwodzenie francuskiego DJa, bicie serca, kochankowie i perfumy. Brudne, metaliczne dźwięki wprowadzają nastrój grozy, finalnie doprowadzając do seksualnego iskrzenia. Armani, jako jeden z gigantów swojego rynku, wyznacza trendy i inspiruje, odważnie sięgając po nowe środki wyrazu. A my chcemy więcej techno w reklamach.

Music:
Gesaffelstein - Destinations

 

DAVID LYNCH O DŹWIĘKU I FILMIE

Dźwięk to sztuka. A skoro o sztuce mowa… W Toruniu skończyła się niedawno wystawa Davida Lyncha. Warto przytoczyć sylwetkę i słowa wielkiego maga kreacji. David Lynch to nietuzinkowa postać. To człowiek wielu talentów, wizjoner. To fotograf, malarz, reżyser, muzyk, pisarz, słowem – człowiek renesansu. Swoją obecność zaznaczył również w branży reklamowej. Pracował m.in. dla Armaniego, Gucciego, Diora czy Yves Saint Laurenta.

 

 

W książce „W pogoni za wielką rybą” rozmyśla on o przyszłości obrazu ruchomego i jego odbiorze:

„Nasz sposób postrzegania filmu zmienia sią. Ipody i filmy w Internecie zmieniają wszystko. Teraz ludzie będą oglądać filmy nie na wielkim, lecz malutkim ekranie. Dobre w tym wszystkim jest to, że przynajmniej będą korzystać ze słuchawek. Sądzę, że dźwięk jeszcze bardziej nabierze znaczenia. Może jednak uda się w przyszłości podłączyć iPoda do domowego telewizora i wspaniałych głośników niskotonowych, żeby obejrzeć film w domowym zaciszu i całkowicie zanurzyć się w ten obcy świat.

Chodzi o to, że gdy rozsuną się kurtyny, a światła przygasną, musimy wkroczyć w ten świat. Pod wieloma względami dziś jest to coraz trudniejsze. Ludzie często w kinie rozmawiają. Niektórzy oglądają filmy na malutkich ekranikach. Jak można cokolwiek w ten sposób przeżyć?

Myślę, że będzie to wyboista droga. Mimo to istnieje szansa na wysokiej jakości filmy – bez skaz, zanieczyszczeń, znaków wodnych, porwanych klisz – z obrazem który da się kontrolować na milion sposobów. Jeżeli będziemy dbać o sposób prezentacji filmu, może się on stać pięknym doznaniem, wrotami do innego świata. Wciąż szukamy sposobów, by to osiągnąć. Przyszedł jednak czas na erę cyfrową - erę Ipoda. Trzeba się z tym pogodzić i płynąć z prądem rzeki zmian”. [„Przyszłość kina”, W pogoni za wielką rybą. Medytacja. Świadomość. Kreatywność., David Lynch, s. 169]

 

Podsumowanie będzie krótkie i zwięzłe - zauważajmy dźwięki, one również nas kreują.