Przejdź do treści

Real Time Marketing - 10 przykładów

Real Time Marketing - 10 przykładów

2018-07-30

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Media społecznościowe pozwalają na na natychmiastowe stworzenie komunikatu, który nawiązuje do bieżących wydarzeń politycznych, kulturowych lub sportowych. Akcje, które wykorzystują real time marketing budują zasięg, wpływają na sprzedaż konkretnych produktów i tworzą pozytywny wizerunek firmy. Zebraliśmy kilka ciekawych przykładów. Zobaczcie, jak robią to agencje marketingowe z całego świata.  

 

1. W 2013 roku podczas Super Bowl na stadionie nagle zgasło światło i przerwano mecz. Marketingowcy Oreo w ciągu kilku minut stworzyli obrazek, który zyskał olbrzymią popularność na Twitterze. “Nie ma prądu? To nie problem. W ciemności także możesz maczać” - napisali. Firma odniosła się do maczania ciastek w mleku.

 

Oreo w 2013 roku nawiązało do Super Bowl

 

2. Kit Kat wykorzystał awarię Facebooka, do stworzenia grafiki. To nawiązanie do hasła “czas na przerwę, czas na Kit Kat”.

 

Kit Kat wykorzystał awarię Facebooka

 

3.  W 2014 roku podczas mistrzostw świata Luis Suarez ugryzł przeciwnika drużyny. Snickers stworzył przekaz dla piłkarza.

 

Przekaz dla Luisa Suaresa

 

4. Wypowiedź prezesa posła PiS o najgorszym sorcie Polaków została szybko podłapana przez Koszulkowo. Podobno koszulki sprzedawały się bardzo dobrze.

 

koszulka najgorszy sort

 

 

5. Popularność gry w zbieranie Pokemonów ciekawie wykorzystał Playboy.

 

https://www.facebook.com/playboy/videos/10153941402039086/

 

6. Bardzo często do wielu realnych wydarzeń odnosi się Ikea. Marka odnosiła się między innymi do “Gry o Tron”. Kiedy kostiumografka zdradziła, że peleryny Nocnej Straży są szyte z dywanów z Ikei, firma przygotowała specjalną instrukcję.

 

Ikea - Gra o Tron

 

7. Po informacji o sprzedaży “Zbawiciela świata” Leondarda da Vinci za ponad 450 milionów dolarów, Ikea kolejny raz przystąpiła do działania. Na obrazku możemy przeczytać: “gdy wydasz 450 mln euro na obraz, jednak nie podoba ci się jego rama”.

 

Ikea nawiązała do najdroższego obrazu na świecie

 

8. Marketingowcy z Loreal Paris zareagowali na nową grę związaną z “Gwiezdnymi Wojnami”.

 

Lloeral Paris w wersji Star Wars

 

9. W ten sposób restauracja Ormiańska skomentowała wynik meczu Polski z Armenią.

 

Ormiańska restauracja po meczu

 

10. Tematem na czasie jest poszukiwanie pytona. Śledziło go wiele marek, między innymi Peugeot, Krakus i Old Spice.

 

Szukanie pytona

 

Krakus szuka pytona

 

A jakie są Wasze ulubione przykłady real time marketingu?