Przejdź do treści

Użytkownicy social media w Polsce - statystyki

Użytkownicy social media w Polsce - statystyki

2019-03-29

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Jakie media społecznościowe w naszym kraju są najbardziej popularne? Kto korzysta w Polsce z Facebooka, kto z Instagrama, a kto z Messengera? Zapraszamy do zapoznania się ze statystykami.

 

Agencja reklamowa Creandi z Poznania przedstawia statystyki sm

 

Liczba Polaków z kontami w social media z każdym rokiem rośnie. Nadal najwięcej osób korzysta z Facebooka. Konta na FB ma ponad 16,3 milionów ludzi powyżej trzynastego roku życia. Od serwisu odwracają się najmłodsi użytkownicy, portal notuje jednak wzrost wśród użytkowników powyżej 35 roku życia. Można powiedzieć, że Facebook dojrzewa i zyskuje popularność wśród starszych internautów. 

Badanie platformy NapoleonCat pokazuje, że Facebook i Messenger trafiają przede wszystkim do ludzi w przedziale wiekowym 25-34. Z najbardziej popularnego serwisu w Polsce korzysta nieco więcej kobiet niż mężczyzn (stosunek procentowy to 52 do 48%). Aplikacji Messenger używa 11 milionów osób.

Na Instagramie znajdziemy ponad 6 milionów Polaków. Sporo użytkowników Instagrama to młodzi internauci. Największą grupą (37%) są ludzie w wieku 18-24 lat. Aż 17% społeczności to nastolatkowie w wieku 13-17 lat. Z aplikacji rzadziej korzystają mężczyźni - jest ich tam 42%. Liczba naszych rodaków na Instagramie rośnie szybciej niż na Facebooku, a wzrost następuje we wszystkich grupach wiekowych. Najwięcej nastolatków możemy spotkać w aplikacji TikTok. Użytkownicy do 18 roku życia stanowią 98% jej społeczności. 

 

Z jakich mediów społecznościowych korzystają Polacy?

 

Ciekawe, że takie polskie portale jak Nk.pl lub GG ciągle mają całkiem niezłą liczbę odsłon. Zaskakujące, że Fotka.com generuje większy ruch niż na przykład Twitter. Pod kątem liczby użytkowników dawna Nasza-Klasa lub Fotka przy światowych gigantach wypadają słabo. Jednak ruch na tych stronach jest ogromny. Jeszcze w 2018 portal randkowy mógł się pochwalić liczbą 188 milionów odsłon, a NK zanotowało 67 milionów wejść. Wspomniane serwisy imponują także średnim czasem korzystania.

Z mediów społecznościowych korzystamy często na smartfonach i tabletach. Mobilnym królem jest Messenger - Polacy instalują go częściej niż mobilnego Facebooka, WhatsAppa lub Instagrama. Mało kto mógłby się spodziewać, że ponad 200 tysięcy rodaków używa komunikatora GG Mobile. Ponad 4 miliony Polaków korzysta ze wszystkich platform społecznościowych, które należą do Facebooka (sam FB, Instagram, Messenger). 

Jak często odwiedzamy serwisy wideo? Liderem jest oczywiście YouTube. W zeszłym roku w ciągu jednego miesiąca odwiedziło go ponad 19 milionów rodaków. W tym czasie wygenerowali oni ponad miliard 200 tysięcy odsłon. Serwis CDA odwiedziło niemal 5,5 miliona internautów, co przełożyło się na 87 milionów odsłon. Z wielką stratą, na 3 miejscu znalazł się Dailymotion (800 000 unikalnych użytkowników w miesiącu), a na 4 Vimeo.

 

Liczba użytkowników social media na świecie

 

Jak będzie wyglądała przyszłość? Wydaje się, że liczby użytkowników mediów społecznościowych będą się powiększać. Instagram dzięki Insta Stories stał się atrakcyjny dla szerokiej grupy. To nie jest alternatywa dla Facebooka, tylko jego uzupełnienie. FB dla Polaków stanowi źródło informacji. Jest także miejscem do toczenia dyskusji. Ich naturalnym uzupełnieniem jest Messenger, czyli narzędzie do komunikacji - zarówno między indywidualnymi użytkownikami, jak i między klientami a firmami. Przyszłoscią jest również video - na YouTube jest coraz więcej twórców filmów, jak i oglądających oraz komentujących. 

źródła: wirtualnemedia.pl, socialpress.pl, digital2019, gs.statcounter.com