Przejdź do treści

CONTENT MARKETING

Nietypowe znaki towarowe

2019-02-06

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Dzięki znakom towarowym w widoczny sposób możemy odróżnić produkty różnych firm. Towarzyszą nam one od starożytności. Archeolodzy odkryli między innymi dzban z namalowaną ośmiornicą, który pochodził z XII w. p.n.e. W średniowieczu udzielano konkretnym osobom tzw. przywilejów patentowych. Nie było to jednak popularne zjawisko. Przełomowy dla ochrony własności intelektualnej był XIX wiek. Rozwój handlu spowodował powstanie wielu nowych firm. Konkurencja i globalny przemysł wymusiły stworzenie systemu ochrony znaków towarowych.



Kontrowersyjne reklamy

2019-01-23

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Kontrowersja w marketingu to strategia, która istnieje niemal od samego początku istnienia reklamy. Mnóstwo firm wprowadza do swoich działań prowokacje. Czasami działa to z dobrym skutkiem, innym razem spotyka się ze sporą krytyką. Część marek nieświadomie przekracza granice dobrego smaku, co kończy się bojkotem ich produktów i utratą reputacji. Jednak jeżeli kontrowersja jest środkiem do celu i jest kreatywna, może pomóc w osiągnięciu świetnych wyników i wzbudzić ważną dyskusję.

 



Dlaczego warto postawić na brand hero?

2018-12-17

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Brand hero to bohater lub maskotka marki. Jego zadaniem jest przekazywanie wartości oraz opowiadanie historii firmy. Powinien być wyjątkowy, unikalny, spójny, nienachalny i przede wszystkim wiarygodny. Musi być spójny z cechami produktu i grupą docelową. Oderwana kreacja, nawet jeśli jest dobrze zbudowana, nie sprawdzi się jako część strategii marki. Maskotka nie ma sprzedawać produktu, ma zapraszać konsumenta do wspólnego działania i przeżywania emocji.

 



Czym są archetypy marki?

2018-11-27

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Żeby marka miała ludzką twarz, musi budzić emocje. Pomocnym narzędziem są archetypy marki. Warto zastanowić się nad osobowością naszej firmy, jeszcze zanim zaczniemy typowe działania marketingowe lub obsługę klienta. Wybierając odpowiedni archetyp, możemy zbudować całą strategię rozwoju - od promocji, przez sposób komunikacji aż do analityki lub mediów społecznościowych. 

 

Czym właściwie są archetypy marki? 



Największe wpadki marek w historii marketingu (cz.I)

2018-10-08

Profile picture for user Monika Krawiel

Monika Krawiel

marketing specialist

W każdej branży zdarzają się kryzysy. W marketingu czasami mogą one zamienić się w sukcesy. Jednak mimo wszystko, niektóre z działań marketingowych na długo zostawiły niesmak wśród swoich odbiorców. Przeszukując otchłań internetu, wybraliśmy dziesięć największych “potknięć” marek, które do tej pory nie zostały im zapomniane. 

 



Mistrz copywritingu - jak nim zostać?

2018-10-02

Profile picture for user Monika Krawiel

Monika Krawiel

marketing specialist

Żyjąc w świecie, gdzie wszystko jest digitalowe, grafika i reklama interaktywna ciągle się rozwija, a technologia pędzi do przodu, można by pomyśleć, że słowo pisane powoli traci na wartości. Nic bardziej mylnego! W dalszym ciągu jedną z ważniejszych rzeczy warunkującą sukces sprzedaży jest dobre przygotowanie komunikatu, jaki chcemy przekazać naszemu odbiorcy.



Viral marketing- jak tworzyć wirusowe treści?

2018-09-07

Profile picture for user Monika Krawiel

Monika Krawiel

marketing specialist

Każdy kto tworzy marketingowe treści, marzy o tym, by wzbudzały one równie tyle kontrowersji, co kolejny kultowy tekst, jaki padnie z ust Magdy Gessler. Twórca chce, by opublikowany content był nie tylko przeczytany i zapomniany, lecz by szturmem wziął cały świat. No, przynajmniej jego małą część. Jak tworzyć treści, które będą żyły własnym życiem jeszcze przez długi czas po ich zamieszczeniu w Internecie? Postanowiliśmy odpowiedzieć na to pytanie.

 



Naming - jak skutecznie wybrać nazwę twojej firmy?

2018-08-23

Profile picture for user Monika Krawiel

Monika Krawiel

marketing specialist

Wybranie nazwy swojej firmy, z pozoru łatwe i szybkie, często może przysporzyć wiele problemów. Na rynku istnieje tak wiele podobnych do siebie nazw firm, marek, produktów, czy usług. Wybranie odpowiedniej jest podstawą do opracowania właściwej identyfikacji wizualnej naszej firmy.



Czego street art może nauczyć nas o content marketingu?

2018-08-21

Profile picture for user Monika Krawiel

Monika Krawiel

marketing specialist

Graffiti oraz street art rozwijają się dynamicznie już od wielu lat. Obie formy sztuki ulicznej czerpią z siebie nawzajem, przenikają się, uzupełniają. Codziennie mamy styczność z barwnymi „obrazami” funkcjonującymi w szarości miast. Ich rolą, podobnie jak content marketingu, jest dostarczenie konkretnego przekazu dla odbiorców.

 



Subskrybuj CONTENT MARKETING