Przejdź do treści

CONTENT MARKETING

Dlaczego muzyka w reklamie jest tak ważna?

2019-03-06

Profile picture for user Artur Polarny

Artur Polarny

marketing specialist

Muzyka w marketingu to jeden z kluczowych elementów tworzenia marki w usługach oraz handlu. Prowadzony interes musi dziś nie tylko dobrze wyglądać za sprawą grafik i fancy filmików, ale musi również bardzo dobrze brzmieć.

Sound/audio marketing to budowanie wizerunku marki i oddziaływanie na klienta poprzez dźwięk w postaci melodii, rytmu oraz komunikatów głosowych. Wszyscy wiemy, że muzyka łagodzi obyczaje i przywołuje wspomnienia - te dobre i te złe.



Marketing w futbolu

2019-03-04

Profile picture for user Marcin Wawrzyniak

Marcin Wawrzyniak

graphic designer

Światowy rynek piłkarski jest bardzo rozwinięty, a pieniądze którymi obracają największe drużyny, są gigantyczne. Co okienko transferowe ceny piłkarzy wzrastają. Żyjemy w takich czasach, gdzie za najlepszych zawodników kluby muszą wyłożyć kilkaset milionów euro. Nie od dziś wiadomo, że bez wzmocnień zespół nie ma szans na zwycięstwo w krajowych pucharach, a tym bardziej w rozgrywkach międzynarodowych. Każdego z nas nurtuje pytanie: jak kluby zarabiają? Skąd biorą pieniądze na transfery? Co robią, by zyskać nowych kibiców?



Jak przygotować dobrą prezentację? (podcast)

2019-02-27

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Czy to prawda, że najlepsze prezentacje tworzy się spontanicznie? Czy warto dzielić się pracą, kiedy przygotowujemy wystąpienie przed klientem? Jak poradzić sobie z kłopotami technicznymi? Jak to się stało, że Ola z agencji reklamowej Creandi całowała się z klientką? To wszystko, a także o wiele więcej, czeka na Was w drugim odcinku z serii “Usiądźmy przy marketingu”.

 



Na walentynki o seksie w reklamach (podcast)

2019-02-27

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Zapraszamy do przesłuchania podcastu o seksie w reklamach. Temat został poruszony przy okazji walentynek.

Rozmawiamy między innymi o tym, czy dałoby się stworzyć reklamę środków na potencję, nie używając oczywistych skojarzeń. Mówimy o archetypie kochanka, o przemianie Kinder Bueno, o seksownym papierze toaletowym i o wielu innych rzeczach.

 



Piłkarski rebranding

2019-02-25

Profile picture for user Marcin Wawrzyniak

Marcin Wawrzyniak

graphic designer

„Ze wszystkich rzeczy nieważnych piłka nożna jest najważniejsza” - tak mawiał św. Jan Paweł II i prawdą jest, że dla kibiców futbol jest całym życiem, a nawet religią. Niestety wielkie drużyny piłkarskie podchodzą do tych słów mniej dosłownie. Właściciele chcąc wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy z drużyny zmieniają kluby piłkarskie w tak zwaną markę piłkarską. Inwestują duże pieniądze w reklamę, social media i gadżety, by stać się bardziej zauważalne na rynku nie tylko wśród kibiców, ale i w gronie osób niezwiązanych z futbolem.



Nietypowe znaki towarowe

2019-02-06

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Dzięki znakom towarowym w widoczny sposób możemy odróżnić produkty różnych firm. Towarzyszą nam one od starożytności. Archeolodzy odkryli między innymi dzban z namalowaną ośmiornicą, który pochodził z XII w. p.n.e. W średniowieczu udzielano konkretnym osobom tzw. przywilejów patentowych. Nie było to jednak popularne zjawisko. Przełomowy dla ochrony własności intelektualnej był XIX wiek. Rozwój handlu spowodował powstanie wielu nowych firm. Konkurencja i globalny przemysł wymusiły stworzenie systemu ochrony znaków towarowych.



Kontrowersyjne reklamy

2019-01-23

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Kontrowersja w marketingu to strategia, która istnieje niemal od samego początku istnienia reklamy. Mnóstwo firm wprowadza do swoich działań prowokacje. Czasami działa to z dobrym skutkiem, innym razem spotyka się ze sporą krytyką. Część marek nieświadomie przekracza granice dobrego smaku, co kończy się bojkotem ich produktów i utratą reputacji. Jednak jeżeli kontrowersja jest środkiem do celu i jest kreatywna, może pomóc w osiągnięciu świetnych wyników i wzbudzić ważną dyskusję.

 



Dlaczego warto postawić na brand hero?

2018-12-17

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Brand hero to bohater lub maskotka marki. Jego zadaniem jest przekazywanie wartości oraz opowiadanie historii firmy. Powinien być wyjątkowy, unikalny, spójny, nienachalny i przede wszystkim wiarygodny. Musi być spójny z cechami produktu i grupą docelową. Oderwana kreacja, nawet jeśli jest dobrze zbudowana, nie sprawdzi się jako część strategii marki. Maskotka nie ma sprzedawać produktu, ma zapraszać konsumenta do wspólnego działania i przeżywania emocji.

 



Czym są archetypy marki?

2018-11-27

Profile picture for user Jakub Sommerfeld

Jakub Sommerfeld

social media manager

Żeby marka miała ludzką twarz, musi budzić emocje. Pomocnym narzędziem są archetypy marki. Warto zastanowić się nad osobowością naszej firmy, jeszcze zanim zaczniemy typowe działania marketingowe lub obsługę klienta. Wybierając odpowiedni archetyp, możemy zbudować całą strategię rozwoju - od promocji, przez sposób komunikacji aż do analityki lub mediów społecznościowych. 

 

Czym właściwie są archetypy marki? 



Subskrybuj CONTENT MARKETING